Amb ulls de nen i nena
Núria Fresquet Margalef | 22 de maig de 2021
L’etapa d’educació infantil és una de les més importants on els nens i nenes es desenvolupen a nivell físic, cognitiu, psicològic i social. Aquestes marcaran part de la seva futura personalitat.
Si posem en mans d’un infant una càmera veuran que el món, a través d’ella, es perceb d’una altra manera, però per què?
Limitar la seva visió angular els fa perdre de vista el què els envolta i els centra en un objectiu concret, que és el que realment veuen o enfoquen. És per aquest motiu que entren en el seu petit món virtual en que desconnecten del seu entorn més proper i de totes les indicacions que en poden rebre.
Això mateix ho podríem extrapolar a un altre aspecte que ens ajudaria a especificar per què els adults veiem el món d’una altra manera. La nostra agudesa es reparteix per altres sentits a part del de la vista, i sempre estem molt pendents de l’espai que ens envolta.
Una càmera és una eina tecnològica que, ben utilitzada, ens pot donar peu a treballar continguts de matemàtiques, emocions, la comunicació no verbal,… i alhora, fomenta l’autonomia personal de l’alumnat i fomenta el treball de la competència digital.
Si treballem els cossos geomètrics, el que fem és donar una càmera digital als infants perquè vagin fotografiant al pati i a la classe tots aquells elements que tinguin forma d’algun dels cossos geomètrics treballats a l’aula





